PERHATiAN

Adalah dimaklumkan bahawa tidak semua artikel didalam blog ini adalah dari karya saya, ada sesetengahnya (yg bertanda *) diambil dari blog lain untuk renungan bersama.
Terima Kasih.

Saturday, June 02, 2007

Assalamualaikum buat semua,
Hari ini iNSaN KaMiL mempunyai satu tajuk yang amat menarik iatu "10Perkara yang membatalkan Islam dan Apa itu Syirik."

Akhir- akhir ini kita sering mendengar tentang murtad. Berlakunya gejala murtad dikalangan umat Islam, sekalipun mereka mempunyai pendidikan.

Sebahagian mereka barangkali telahpun mengkhatam al-Quran, bahkan sebahagiannya mempunyai ibubapa dan keluarga yang terdiri daripada keluarga yang kuat beragama. Ini semua kerana salah faham mereka terhadap aqidah.

Aqidah adalah teras bagi ajaran Islam. Pintu masuk kepada Islam adalah aqidah. Salah memahami aqidah menyebabkan salahnya seseorang memahami hakikat ajaran Islam.

Adalah sesuatu yang silap bagi sebahagian masyarakat apabila mereka ingin memahami Islam mereka cuba memahaminya dari sudut-sudut yang lain selain daripada aqidah. Ada yang cuba memahami Islam dari sudut fiqahnya. Ada yang cuba memahami Islam dari sudut tasawufnya. Ada yang cuba memahami Islam dari sudut ekonominya atau politiknya sedangkan mereka tidak terlebih dahulu memahami Islam dari sudut aqidah. Maka dengan itu berlakulah berbagai gejala yang salah dikalangan umat Islam.


Salah faham terhadap aqidah bermula daripada banyak perkara, salah satunya ialah kesalahan mereka memahami apakah aqidah yang dituntut oleh Islam. Ramai yang menyangka bahawa yang dikatakan aqidah yang dituntut Islam itu ialah mempercayai bahawasanya Allah SWT sebagai tuhan.......


Bagi menjawab persoalan ini dengan lebih panjang lebar lagi agar semua kengkawan yang berminat dengan perkara ini faham tentang 10 perkara yang membatalkan Islam dan apa itu syirik yang akan dijawab oleh DR MOHD ASRI ZAINUL ABIDIN(mufti kerajaan negeri Perlis), iNSaN KaMiL akan memberikan kengkawan yang berminat satu VCD PERCUMA kepada sesiapa yang inginkan kupasan tentang persoalan ini.


Bagi yang berminat untuk mendapatkan VCD PERCUMA ini sila hantarkan alamat kepada cdfree88@gmail.com dan isikan "10 PERKARA MEMBATALKAN ISLAM-VCD PERCUMA" didalam kolum subjek.


Mudah-mudahan Allah SWT menyelamatkan iNSaN KaMiL dan menyelamatkan kengkawan sekelian daripada perbuatan dan amalan atau iqtiqad ataupun syak yang boleh menyebabkan kita syirik kepada Allah SWT......


Sekian, wassalam.


iNSaN KaMiL
Maksud surah Al 'Ankabut 29:61
"Jika ditanya mereka siapakah yang mencipta langit dan bumi, dan yang menundukkan bulan dan matahari, nescaya mereka akan mengatakan ALLAH."











No comments:

Ungkapan berhikmah Saidina Abu Bakar r.a

Ungkapan berhikmah Saidina Abu Bakar r.a
"sesungguhnya berdiri iblis dihadapanmu, jiwa berada disebelah kananmu, nafsu pula disebelah kirimu, dunia berada dibelakang mu, semua anggota tubuh disekitarmu, sedangkan Allah 'Azzawajalla berada di atasmu.... Maka menghasutlah sang iblis laknatullah kepadamu agar meninggalkan agama mu, jiwa pula mendorong mu kearah maksiat, nafsu pula mendorongmu agar memenuhi tuntutan syahwat sedang dunia pula mengajakmu agar memilihnya dari memilih akhirat, anggota tubuh mu meminta agar kamu melakukan sebanyak mungkin dosa dan Allah menghendaki kamu agar memasuki syurga serta mendapatkan keampunannya..... Siapa yang memenuhi pelawaan iblis maka hilanglah agama dari dirinya... siapa yang menuruti ajakan jiwanya maka hilanglah darinya nilai nyawanya... siapa yang mengikuti tuntutan nafsunya maka hilanglah akal darinya... siapa yang memenuhi ajakan dunia maka tiadalah lagi akhirat untuknya... siapa yang menuruti ajakan anggota tubuhnya maka hilanglah syurga untuk dirinya.... manakala sesiapa yang memenuhi pelawaan Allah 'Azzawajalla maka sesungguhnya akan hilanglah pada dirinya semua kejahatan serta dia akan memperolehi segala kebaikan....... yang manakah kita??

BOIKOT!!

Bebaskan Palestin!